Auteur Topic: 50-plussers prooi van crimineel op datingsite  (gelezen 56455 keer)

Offline DD1252

• Newbie
  • *
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Re: 50-plussers prooi van crimineel op datingsite
« Reactie #60 Gepost op: 06 juni 2013, 12:11:37 »
Reactie gehad van lexa. Ik ben blij dat zij hebben zijn profiel verwijderd.

Naar aanleiding van uw bericht heb ik vernomen dat u in contact gekomen bent met een scammer en u wilt voorkomen dat meerdere vrouwen hier de dupe van worden.

Als eerst wil ik u mededelen dat ik het heel spijtig vind om te horen dat u de dupe geworden bent van een vaker. Naar aanleiding van uw bericht heb ik zijn profiel kunnen achterhalen en geconstateerd dat zijn profiel op 22-05-2013 verwijderd is door ons toezichtsteam omdat hij inderdaad met verkeerde bedoelingen op de site stond. Doordat ons toezichtsteam hem geblokkeerd heeft kan hij geen nieuwe profielen aanmaken om andere members op te lichten op de site.

Ondanks het feit dat we klachten over andere members erg serieus nemen, hopen we dat u begrijpt dat onze controle zich beperkt tot wat er daadwerkelijk op de site gebeurd is. Lexa kan geen invloed uitoefenen op gedrag buiten de site. Wanneer u het slachtoffer bent geworden van fraude of een ander misdrijf wat buiten de site heeft plaatsgevonden, raad ik u aan om contact op te nemen met de politie en/of een melding te doen op www.fraudehelpdesk.nl.

Ik hoop u zo voldoende geÔnformeerd te hebben, mocht u verder nog vragen hebben vernemen wij dit graag van u.

Offline zonnetjeinhuis

• Sr. Member

Offline Miepie

• Newbie
  • *
« Reactie #62 Gepost op: 01 september 2013, 10:36:30 »
Ik heb me hier aangemeld omdat ik ook door een 'Scammer' ben bedrogen.Ben erg blij met alle informatie hier maar als je zo groen als gras bent op het gebied van dating sites,tsjaaa,dan kunnen zulk soort dingen gebeuren.Ik wil graag het hele verhaal vertellen en hiermee ook proberen om andere mensen te waarschuwen.Maar ,naÔef als ik was,ik had nog nooit van dit soort praktijken gehoord :-[ Daarom is het goed dat er veel aandacht wordt besteed aan het gevaar van daten via datingsites en waar je op moet letten.
Alleen een IP adres achterhalen van een Gmail account lukt me niet,helaas.

Divra

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 01 september 2013, 11:18:07 »
@Miepie, welkom,
Wat jammer, dat je ook hier in bent getuind.
Gmail geeft vrijwel nooit een bruikbaar IP-adres mee.
Het zou fijn zijn, als je hier je verhaal wilt delen, om zo ook anderen te waarschuwen.

Offline Miepie

• Newbie
  • *
« Reactie #64 Gepost op: 01 september 2013, 12:24:01 »
Nou,ik heb me net aangemeld om zo mijn,niet zo leuke, ervaring met jullie te delen.En hopelijk kan ik zo meehelpen om meerdere mensen te waarschuwen.Na er lang over nagedacht te hebben ,heb ik me aangemeld op een datingsite en wel Lexa. Dacht is aardig bekend en we zien het wel. Nou,m'n postvak liep gelijk vol en het verbaasde mij dat ik ook flirts uit het buitenland binnenkreeg. Nou,ik heb een berichtje gestuurd naar ŤŤn van de leden met de vraag ,waarom hij een vrouw in Nederland zoekt,terwijl hij in de U.S.A. woont. Heel onschuldig en puur uit nieuwsgierigheid. En toen kreeg ik een hele lieve mail terug dat afstand niet belangrijk is en hij binnenkort naar Nederland zou komen.Of ik mijn mailadres  wilde geven zodat hij foto's kon sturen. Na 2 dagen,ik was toch wat wantrouwend,toch m'n mailadres doorgegeven en idd kreeg ik foto's van hem.
En toen kwam zijn verhaal. Hij was in Nederland geboren,ouders zijn overleden en daarna is hij naar Amerika verhuisd. Zit in het leger en gaat binnenkort met pensioen.Heeft een zoon van 15 jaar die op kostschool zit en hij is weduwe sinds 8 jaar.Daarna begonnen we ook te chatten,ik doe dit eigenlijk nooit, maar het was best wel leuk en elke avond zat ik om 20.00 uur klaar voor m'n chat sessie met die leuke en lieve Amerikaan :-[ Elke dag kwam er wel een lieve mail en begonnen ze eerst met 'My Dear' , het werd al snel 'My Angel' My heaven en noem maar op.Ik vond het wel erg snel gaan en bleef zelf een beetje terughoudend. Je wordt toch niet verliefd op een foto!!!! Ik kon hem alles vragen en de verhalen kwamen gewoon zo geloofwaardig over. Op een gegeven moment met m'n familie gesproken en die hadden zoiets van,ik vertrouw dit niet helemaal.M'n zus stuurde me toen een mail waarin idd verhalen stonden over zogenaamde militairen uit Amerika met mooie verhaaltjes en dat ze alleen maar op je geld uitwaren en waarschuwde mij hiervoor. Ik had eigenlijk al aangegeven dat er bij mij niet veel te halen viel maar dacht,ik stuur hem toch even een mail met mijn bedenkingen. Maar ik kreeg een geruststellende mail terug en hij zou mij nooit belazeren of pijn doen en hij vertrouwde me volkomen.De volgende dag wilde hij zichzelf laten zien via de webcam. Eerder had hij al gezegd dat dit niet mocht maar om te laten zien dat hij geen 'fake'was heb ik hem even via de webcam gezien.
De dag erna kwam hij met een zielig verhaal. Hij had 2 jaar terug een vrouw ontmoet via een datingsite en die had hem dus opgelicht.Haar dochter was ziek en ze had geld nodig en dat had hij haar dus gegeven. Een lang verhaal maar hij wilde dus op mijn gevoel gaan werken.Hij vertelde dat dus niet alleen vrouwen,maar ook mannen bedondert en bedrogen worden. Nou ja,nadat ik hem via de webcam had gezien had ik toch weer twijfels, misschien meent hij alles wel dus we gingen 's avonds weer vrolijk door met chatten.
Tijdens ons laatste gesprek begon hij dat hij iets kwijt moet. Hij vertelde dat hij een pakje had ontvangen van de president !!!!!!! en dat hij zich niet veilig voelde. M'n alarmbellen gingen gelijk weer rinkelen en dat zei ik hem ook.Hij vroeg me waarom en ik vertelde dat ik verhalen had gelezen over pakketjes die opgehaald moesten worden en dat er dan drugs oid inzat. Neee,dat was niet waar en hij wilde eigenlijk niet meer verdergaan. Ik heb even al m'n charmes in de strijd gegooid en toen kwam het.In het pakketje zaten juwelen,geld e.d. en of ik dit voor hem wilde bewaren.OMG..ik zag het aankomen en toch was het alsof ik een klap in m'n gezicht kreeg.Wat een idioot was ik toch en ik vertelde hem gelijk dat hij de verkeerde vrouw had uitgezocht. Toen begon hij met,dit was een test of je me wel vertrouwde.Ik heb gezegd,bye bye Brian en heb hem weggeklikt.Gelukkig heeft dit alles maar 10 dagen geduurd maar wat ben ik kwaad. Om zo met iemands gevoelens te spelen en hoeveel mensen hebben deze criminelen al geld afgetroggeld. Ik zou nooit geld overmaken of een pakje aannemen van iemand die ik niet ken en blijf ondanks alles goed op m'n hoede.Hierna ben ik veel op internet gaan opzoeken en wat een informatie staat er. Ik heb de foto die hij gestuurd had  gegoogled en ja hoor,het is een druk baasje en ik kwam wel 10 verschillende namen tegen waaronder hij opereert. En dan foto's gebruiken van nietswetende Amerikaanse soldaten.Ik had m'n account op Lexa geblokkeerd en heb dit nu weer ongedaan gemaakt.En ja hoor,de buitenlandse flirts stromen alweer binnen.
De naam die hij gebruikte was Brian Hart. Als iemand meer wil weten hoor ik dat graag. Maar het voelde wel even goed om dit van me af te schrijven.

Divra

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 01 september 2013, 16:07:11 »
Dank voor je verhaal @Miepie. Wat zul je je belazerd gevoeld hebben. Goed, dat je dit persoon 'weggeklikt' hebt.

Offline MataHari

• Full Member
« Reactie #66 Gepost op: 02 september 2013, 08:33:08 »
Miepie heb je het ook aan Lexa doorgegeven zodat zij het account kunnen blokkeren?

Offline Miepie

• Newbie
  • *
« Reactie #67 Gepost op: 02 september 2013, 12:09:59 »
Nou,wat Lexa betreft ben ik er wel klaar mee.Hij had z'n account al snel weer verwijderd maar nu ik weer 'online'ben heb ik er alweer 3 aan m'n hengel hangen. Even de foto's gegoogeld en ja hoor.
Ik kreeg een mail met heel veel foto's en deze meneer heeft dus een hele serie foto's gebruikt van andere onschuldige mensen. >:( Even wat mail adressen Benjamin_wesley011@live.com  en james_44_2012@outlook.com  en mgjohn100@gmail.com
Verder kreeg in gewoon nog een mail van m'n 1e scammer die ik had weggeklikt over hoe teleurgesteld hij was en dat hij zo veel van me hield!!!!Het is toch niet te geloven.
Maar als je op Lexa kijkt zie je al aan de profielen,waar heel weinig in staat vermeld overigens,dat het scammers zijn.Een man van 52 jaar die een vrouw tot 69 jaar zoekt. Nou,ik denk dat de meeste mannen wel een jongere vrouw zoeken. En Lexa vind ik ook heel moeilijk bereikbaar. Ik ben nu op zoek naar een leuke chat site want daten hoeft van mij niet meer. :(

Offline lauraengels

• Newbie
  • *
« Reactie #68 Gepost op: 11 september 2013, 10:14:31 »
Dank u voor de informatie over de fraude - ik zal voorzichtiger zijn op datingsites

Offline R200vi

• Newbie
  • *
« Reactie #69 Gepost op: 07 oktober 2013, 02:44:49 »
schande..

Offline Breez

• Newbie
  • *
« Reactie #70 Gepost op: 15 maart 2014, 15:45:55 »
Ik werd op 14 februari 2014 benaderd op een datingsite door een man met nickname karrelle.

Met de omschrijving:
Ik ben een aardige vent en heb mijn leven wel op orde, maar soms mis ik wat warmte en gezelligheid. Ik hoop dat met jou te vinden. Je hoeft voor mij niet aan specifieke eisen te voldoen, ik sta wel open voor wat er komt.
Ik ben op zoek naar een goede vrouw die we kunnen leven met elkaar te delen in goede en slechte tijden.

Hij gaf aan dat hij niet goed Nederlands kon, omdat hij in Engeland woonde en wilde in het Engels communiceren.
HIj deed zich voor als een zakenman, wilde mij leren kennen, was al heel snel heel lief en romantisch. We hadden daarna ruim 2 weken contact via Skype (chatten en bellen).

Hij zei dat hij half Mexicaans was (Mexicaanse vader en zijn moeder half Nederlands, half Indonesisch). Zijn ouders en grootouders waren overleden. Hij had weinig vrienden en een paar familieleden in Mexico. Hij woonde in Engeland, maar 2 jaar geleden was zijn vrouw overleden en kon hij niet langer meer in Engeland wonen.

Sinds een half jaar woont hij in Nederland. Hij had hier een vriend, maar die is met zijn vriendin (die hij ook via de datingsite had leren kennen) naar Frankrijk verhuisd. Hij had alleen hier een oom, maar die was geestelijk gehandicapt.

Hij heeft een dochter van 12 jaar, Anita, die woont voorlopig bij een lerares in Engeland, om daar te studeren aan de High school. Over 4 jaar zou ze ook in Nederland komen wonen om hier verder te studeren. Tussendoor kwam ze met vakanties haar vader opzoeken. Omdat hij een paar keer per jaar op zakenreis is in de oliehandel, woont ze niet bij hem.

Hij wilde met me afspreken, maar hij moest toen na een paar dagen naar het buitenland (Verenigde Arabische Emiraten) om olievaten (crude oil, petroleum) te kopen voor een klant. Toen werd daar zijn bankpasje door de bank geblokkeerd, omdat iemand zijn pincode had volgens de bank en geld wilde opnemen.

Hij wilde toen dat ik hem geld zou geven/overmaken, om hem te helpen, omdat hij niet meer terug kon komen naar Nederland en daar de laatste zaken (kosten voor vervoer  140 olievaten naar de haven. De transportkosten schip had hij al betaald) niet kon afronden. Hij ging heel zielig doen. Ik vroeg hem toen om een kopie paspoort, kopie vliegticket, kopie bewijs voor shipping van de olievaten, kopie zakelijke papieren, kopie hotel en een overeenkomst van lening naar mij te mailen.

Hij wilde namelijk geld voor een ticket naar Nederland, omdat hij alleen een enkele vliegticket had gekocht naar de Verenigde Arabische Emiraten. Hij wilde me een kopie sturen van zijn legitimatie, maar hij zei dat de internetshop gesloten was. Over de overige papieren sprak hij niet, maar hij zei dat hij zijn vliegticket had weggegooid, omdat het een enkel reisticket naar de Verenigde Arabische Emiraten was.

Hij zei ook dat hij 2x contact had gehad met de bank in de UK, maar die zei dat ze hem niet konden helpen, omdat hij persoonlijk langs moest komen om zijn rekening te deblokkeren. Ik zei tegen hem naar de ambassade te gaan, toen zei hij dat een medewerker van de ambassade er ook bij was toen hij voor de 2e keer ging bellen. Hij zei dat de ambassade hem niet kon helpen. Alleen dat ze hem een slaapplek konden aanbieden.

Hij zei dat hij een hond had in Engeland, maar toen ik hem sprak op 4 maart 2014, hoorde ik ineens een hond heel luid blaffen. Hij zei dat de hond buiten was voor zijn veiligheid. Dat de medewerkers van het hotel dat hadden geregeld. Het leek toen alsof hij de hond ergens in een andere ruimte plaatste en alsof de hond aan het krabbelen was om eruit te komen.

Eerst zei hij dat uiteindelijk zijn vriend uit Frankrijk hem alleen  Euro 500 had kunnen overmaken, zodat hij zijn hotel kon betalen en mensen kon bellen, die hij eerder had gemaild voor financiŽle hulp (uiteindelijk kon niemand hem helpen. Een vriend lag in de scheiding en had al veel kosten gemaakt. De lerares had een huis gekocht en ook geen geld. Zijn oom in Mexico die eerst in de oliehandel zat, was in het ziekenhuis met hartproblemen en kon niet met hem praten. Hij had een verpleegster gesproken. Met de overige enkele familieleden in Mexico had hij niet goed contact).

Toen ik vroeg of hij met Euro 500 zijn hotel wel kon betalen (dure/business hotel als zakenman?), zei hij ineens weer dat hij zijn hotel al van te voren had betaald. Ook moest hij een prepaid kaart halen om te bellen. Ik vond het wel raar, omdat hij zei dat hij in een hotel verbleef. Hij kon dan toch even kort via telefoon van het hotel bellen naar een aantal mensen en zijn telefoonnummer doorgeven?

Ik zei toen dat ik anders iemand voor hem kon bellen, zodat ze hem konden terugbellen, maar hij zei, ze weten niet wie je bent en zullen dan ophangen. Uiteindelijk zou hij aan het hotelpersoneel vragen of ik geld kon regelen voor een prepaidkaart om het op te laden, maar toen hij even ging informeren bij het personeel, zei hij dat dat op afstand niet kon om zijn prepaid kaart op te laden via iemand anders.

Via een mobiele nummer van de Verenigde Arabische Emiraten heeft hij me 2x een sms gestuurd. Ook werd ik gebeld door iemand uit Engeland. Gemiste oproep. Ik weet niet of dit iets met hem te maken had. Ik heb hem geblokkeerd. Daarna probeerde iemand (hij?) me te bellen met een nummer vanuit ArgentiniŽ (?) Ik had pas later gezien dat ik gebeld was.

Ik heb alle correspondentie bewaard. Hij had volgens mij wel een Mexicaans accent. In ieder geval kwam hij zo over. Een zachte rustige vriendelijke stem. Hij zei zelf dat hij een mix accent had.

Ik heb een melding doorgegeven aan de beheerder van de datingsite. Zij hebben zijn account (Johan Joke uit Rotterdam) geblokkeerd op de datingsite. Ze kregen van nog iemand een klacht binnen over hem. Via de datingsite gebruikte hij ook de naam Peter Joke (uit Amsterdam) kreeg ik door van de beheerder van de datingsite.

Zijn skype naam die hij bij mij gebruikte was johanjoke1964

Via zijn skype naam heb ik zijn IP adres kunnen achterhalen: 41.206.12.39
Dat blijkt dus afkomstig te zijn van
Golden Plaza, Falomo Roundabout, Ikoyi, Lagos
Nigeria

De persoon is dus geen half-Mexicaanse persoon, maar een Nigeriaan. De foto's die hij allemaal stuurde was van een blanke man. Op 1 foto was ook de dochter en de (overleden) vrouw afgebeeld. En op 1 foto stond de man met zijn hond. Ik kan helaas niet achterhalen via internet wie de blanke persoon is, wiens foto's worden misbruikt door deze man.

Offline Onderwater

• Sr. Member
  • The truth is out there!
    • OpgeletOpInternet
« Reactie #71 Gepost op: 15 maart 2014, 17:49:42 »
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Gelukkig had je het op tijd door, maar wat een teleurstelling moet het geweest zijn als iemand je vertrouwen op deze manier probeert te misbruiken.

De foto's komen vaak van profielen van datingsites waar je niet bij kan als je niet ingeschreven bent. Dus dan pikt google ze niet op. Je zou eens naar de eigenschappen van de foto's kunnen kijken en dan blijkt vaak dat ze al jaren geleden gemaakt zijn.