Auteur Topic: KLPD waarschuwt voor valse e-mails  (gelezen 13341 keer)

Offline cyberjunkie

• Jr. Member
  • **
  • fifth rock from the sun
    • OpgeletOpInternet.nl
KLPD waarschuwt voor valse e-mails
« Gepost op: 17 juli 2012, 23:11:30 »
NIEUWS: (ingekort vanwege auteursrechten)

Citaat van: NU.nl
DRIEBERGEN - Het Korps landelijke politiediensten waarschuwt voor valse e-mails die Nederlandse bedrijven ontvangen.

De mailtjes die op het eerste gezicht afkomstig zijn van het KLPD, bevatten schadelijke software waarmee computers op afstand kunnen worden uitgelezen en bestuurd.
De e-mail, die bij tientallen bedrijven is binnengekomen, heeft als onderwerp ‘Politiebericht! Uw bedrijf is mogelijk aangevallen’. ''Negeer de mail en klik zeker niet op de link 'controleer mijn systeem' '', aldus het KLPD dinsdag.
In de boodschap wordt een grootschalig onderzoek aangekondigd in samenwerking met het bedrijf Securitas. Dat heeft net als het KLPD niets met de mail te maken, aldus de ....

Klik hier om het originele bericht helemaal te lezen.

If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.

Offline Watsup

• Jr. Member
  • **
Re: KLPD waarschuwt voor valse e-mails
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2012, 23:20:32 »
Het is weer druk de laatste tijd met "Phishing",

zelf de laatste tijd meerdere mails ontvangen uit naam van de Rabobank..

Nooit de link in zulk soort mailtjes aanklikken !!

Wel kun je zulk soort mailtjes even doorsturen naar het fraude meldpunt van de banken,
Mailadressen hiervoor zijn te vinden via Google..

Handige link over "Phishing",

http://www.afm.nl/nl/consumenten/risico/phishing.aspx?gclid=CNOtst3QobECFc8KtAodO33mow

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Offline Watsup

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2012, 18:35:49 »
Citaat
Geachte klant,

Hierbij ontvangt u het bericht van de afdelbank Verwerkbank betalbanksopdrachten van de bank.
Na de update van ons veiligheidssysteem hebben we gemerkt, dat uw betalbank meer dan één week de status wordt verwerkt heeft.
Wij maken u er nogmaals op attent, dat de betalbanken met de status wordt verwerkt ontoegankelijk zijn voor ontvangst.

De kopie van uw betaalopdracht

Wij verzoeken u een fout in de betalbank te corrigeren zodat de betalbank de geadresseerde kan bereiken of de opdracht af te
melden zodat u uw geld op uw rekenbank terug kunt ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice

Offline MataHari

• Full Member
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2012, 15:12:01 »
Hahaha daar is iemand iets te gretig geweest met de "zoek en vervang"-functie. Waar eerst "ing" stond staat nu "bank" maar dan ook bij afdeling, betaling etc etc  ;)

Offline Watsup

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2012, 16:45:23 »
Onderstaande ontvangen,
wederom met een link..

Waarschijnlijk ook weer een valse e-mail,
aangezien ik geen PayPal acoount heb aangemaakt.

Wederom iets voor de prullebak..

Citaat
Op dit moment is uw PayPal-rekening tijdelijk beperkt. We begrijpen dat dit vervelend voor u kan zijn. Daarom willen we dit zo snel mogelijk voor u oplossen.

Wat kunt u doen om de beperking op te heffen?

U kunt een beperking opheffen door in te loggen. Vervolgens klikt u op 'Klachtencentrum' in het Rekeningoverzicht. Hier staat aangegeven waarom uw rekening is beperkt en hoe u dit kunt oplossen.

Wat is een beperking?

Een beperking betekent dat u niet langer gebruik kunt maken van één of meer van de volgende functies:
Betalingen doen of geld overmaken
Verzoeken om of het ontvangen van geld
Uw persoonlijke of financiële informatie wijzigen of verwijderen
Uw PayPal-rekening sluiten

Wij zullen er alles aan doen om deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Robbert de Haan
Marketing directeur PayPal Benelux

Offline Jooppublic

• Newbie
  • *
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2012, 22:51:35 »
Ik heb hetzelfde e-mailtje gehad van de nep-Paypal mensen.

Het ziet er bedrieglijk goed uit, maar waarom kan er niet eens nagegaan worden waar het linkje terecht komt, wie erachter zit?

Hoeveel mensen geven hier 1,2, hup hun inloggegevens prijs en met welke gevolgen?

Ik stuurde het mailtje door naar Paypal, maar daar zeggen ze dat ik moet inloggen op hun site (automatisch mailtje), iets wat ik niet kan omdat ik hun klant niet wil zijn.

Voor de liefhebber hier het url adres: [.]
Ik kon er niets mee.