Auteur Topic: Adres achterhalen dmv bankrekening  (gelezen 55469 keer)

Offline R1984

• Newbie
  • *
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Adres achterhalen dmv bankrekening
« Gepost op: 17 januari 2013, 20:22:05 »
Ik vroeg me af of dit mogelijk is? Ik ben namelijk heel benieuwd waar ik mijn oplichter kan vinden.
Waarschijnlijk zijn deze gegevens vertrouwelijk maar ik vraag me af of de de politie dit wel kan? En in de praktijk? hoeveel wordt er met een aangifte gedaan?

Online Taz

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • Hij die niet genoemd mag worden
Re: Adres achterhalen dmv bankrekening
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2013, 22:08:55 »
Ik vroeg me af of dit mogelijk is? Ik ben namelijk heel benieuwd waar ik mijn oplichter kan vinden.
Waarschijnlijk zijn deze gegevens vertrouwelijk maar ik vraag me af of de de politie dit wel kan? En in de praktijk? hoeveel wordt er met een aangifte gedaan?

Vroeger was het zo dat als je melding maakte bij de bank dat het geld op de rekening stond van een onrechtmatige eigenaar de bank een verzoek deed bij de rekeninghouder om het geld terug te storten, gaf de rekeninghouder daar binnen 3 weken geen gehoor aan kreeg u als "slachtoffer" / benadeelde de volledige NAW gegevens van de rekeninghouder / houdster om het onderling op te lossen.

Ik weet echter niet hoe dat tegenwoordig geregeld is.

Met klem wil ik wel vertellen dat dit forum niet meewerkt / stimuleert als u het heft in eigen hand gaat nemen, maak van een dader geen slachtoffer.
De kans dat de dader in de slachtofferrol kruipt is zeer groot.
Speel dan de volledige naw-gegevens door aan de politie met het verzoek de zaak te gaan onderzoeken.

Offline BreLou

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2013, 22:20:26 »
Wat Taz schrijft, geldt nog steeds:

Contact opnemen met je bank en zeggen dat je geld hebt overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer.
Niet zeggen dat je bent opgelicht.

Offline R1984

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2013, 08:22:20 »
Je hoeft niet bang zijn dat ik rare dingen ga doen. Ik zal altijd de politie de zaak laten afhandelen. Maar ik ben voor bijna 300 euro opgelicht en ik wil het er niet bij laten zitten en alles in het werk stellen dat ik mijn geld krijg of mijn gekochte product.

Offline Migchels

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2013, 11:29:22 »
Mijn dochter had ook iets gekocht via marktplaats en had geld overgemaakt op de rekening maar kreeg niets toegestuurd. bij navraag melde de verkoper dat hij het niet had en een verkeerd rekeningnummer had gestuurd. Navraag bij de bank adviseerde om dan nog eens 0,01 over te maken op het "verkeerde nummer" met de vraag om het bedrag weer terug te storten. Hierin ook vermelden voor welke datum je verwacht dat dit teruggestort is/wordt. Gebeurd dit niet dan mag de bank de adresgegevens vrijgeven. Dit staat op de site van de consumentenbond en dit beaamde de medewerkster van de ING-bank (Assen). Het klopt dus nog wel maar niet iedereen wil hieraan meewerken. Rabobank Assen wilde eigenlijk niets voor ons doen en werden we afgescheept met "je hebt het zelf overgeboekt". Toen ik met de uitdraai van de consumentenbond zwaaide en haar er op wees dat de clint toch wel degelijk rechten heeft, heeft ze ons wel de informatie gegeven van welke bank het rekeningnummer is. We hebben ons vervolgens gewend tot de bank waarbij het rekeningnummer was geopend. Hier werden we goed geholpen. Zij beaamde dat de bank die gegevens mag verstrekken maar zijn hier (uiteraard) wel voorzichtig mee.

Achteraf bleek in ons geval dat het rekeningnummer WEL klopte maar de rekeninghouder kreeg het ws toch een beetje te heet onder de voeten want het geld stond de dag erna weer oop de rekening van mijn dochter.

Succes!