†††††††††††††††††††††††

Auteur Topic: Sluiting forum  (gelezen 6158 keer)

Offline Joey4228

• Jr. Member
  • **
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Sluiting forum
« Gepost op: 01 mei 2017, 20:18:45 »
Ik zie zojuist dat het forum gesloten wordt per 1 juli. Erg jammer! Waarom stoppen jullie als ik vragen mag?

Offline Old Shatterhand

• Vaste leden
  • Sr. Member
  • Chuck Berry C'est la vie You Never Can Tel
Re: Sluiting forum
« Reactie #1 Gepost op: 01 mei 2017, 20:42:17 »
Er zal vast een reden zijn. >:(

Offline Egels

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • We will never surrender!
« Reactie #2 Gepost op: 01 mei 2017, 21:01:31 »
OpgeletOpInternet (voorheen OpgelichtOpInternet) en de Stichting Stop Internetoplichting bestaan inmiddels meer dan 10 jaar. Met veel passie en energie zijn wij met tal van vrijwilligers de strijd aangegaan om het kopen en verkopen op internet veiliger te maken. Wij kijken met een trots gevoel terug op de afgelopen jaren. De veranderende omgeving heeft ons doen besluiten onze huidige online activiteiten via het forum OpgeletOpInternet.nl per 1 juli a.s. te beŽindigen.

In de afgelopen jaren is er veel veranderd op het gebied van internetoplichting. De bewustwording en alertheid onder consumenten is sterk verbeterd. Hoewel er nog altijd gevallen van internetoplichting zijn, is het aantal meldingen dat men bij ons doet aanzienlijk afgenomen. Door de komst van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting is hier een positieve boost aan gegeven. Door hun samenwerking met banken en advertentiesites kan er snel gehandeld worden bij internetoplichting wat duidelijk zijn vruchten afwerpt.

Ook voor wat betreft de malafide websites zijn consumenten nu meer op hun hoede en merken wij dat het aantal nieuwe malafide websites aanzienlijk is gedaald (uitgezonderd de Chinese nepsites) en de Ďbuití die wordt binnen behaald aanzienlijk lager is dan voorheen en dus minder lucratief.

Wij hebben de samenwerking met vele partijen als politie, justitie, banken, hosters, advertentiesites, media, en anderen enorm op prijs gesteld en danken jullie dan ook voor het vertrouwen dat jullie ons gegeven hebben. Het forum zal op 1 juli  worden gesloten met een boodschap hoe veilig te handelen op Marktplaats en waar op te letten bij aankoop bij een webshop.

Egels
Admin
Opgeletopinternet.nl

Offline snorremans

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2017, 08:23:35 »
via mail vanmorgen ontvangen :-\

Met veel spijt in het hart melden we jullie dat (OOK) de website van Kapaza op 13 mei 2017 offline zal gaan. Het was een erg moeilijke beslissing maar na alles te hebben overwogen, blijkt het afsluiten van Kapaza de enige optie.
Sinds 2003 was Kapaza voor veel Belgen een plaats om spullen te kopen en verkopen. Wij willen jullie dan ook oprecht bedanken voor het vertrouwen.
Het Kapaza team
Kopen via internet kan je vergelijken met geld beleggen. Beleggen doe je met geld dat je teveel hebt.
Sometime you win, sometime you lose.

Offline Joey4228

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 03 mei 2017, 21:28:21 »
OpgeletOpInternet (voorheen OpgelichtOpInternet) en de Stichting Stop Internetoplichting bestaan inmiddels meer dan 10 jaar. Met veel passie en energie zijn wij met tal van vrijwilligers de strijd aangegaan om het kopen en verkopen op internet veiliger te maken. Wij kijken met een trots gevoel terug op de afgelopen jaren. De veranderende omgeving heeft ons doen besluiten onze huidige online activiteiten via het forum OpgeletOpInternet.nl per 1 juli a.s. te beŽindigen.

In de afgelopen jaren is er veel veranderd op het gebied van internetoplichting. De bewustwording en alertheid onder consumenten is sterk verbeterd. Hoewel er nog altijd gevallen van internetoplichting zijn, is het aantal meldingen dat men bij ons doet aanzienlijk afgenomen. Door de komst van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting is hier een positieve boost aan gegeven. Door hun samenwerking met banken en advertentiesites kan er snel gehandeld worden bij internetoplichting wat duidelijk zijn vruchten afwerpt.

Ook voor wat betreft de malafide websites zijn consumenten nu meer op hun hoede en merken wij dat het aantal nieuwe malafide websites aanzienlijk is gedaald (uitgezonderd de Chinese nepsites) en de Ďbuití die wordt binnen behaald aanzienlijk lager is dan voorheen en dus minder lucratief.

Wij hebben de samenwerking met vele partijen als politie, justitie, banken, hosters, advertentiesites, media, en anderen enorm op prijs gesteld en danken jullie dan ook voor het vertrouwen dat jullie ons gegeven hebben. Het forum zal op 1 juli  worden gesloten met een boodschap hoe veilig te handelen op Marktplaats en waar op te letten bij aankoop bij een webshop.

Egels
Admin
Opgeletopinternet.nl
Bedankt voor je antwoord. Ik vind het oprecht jammer maar begrijp het uiteraard wel. Ik had het idee dat jullie inzagen dat het vaak ook (naast het verloren geld) om het principe ging en jullie oprecht inzette voor gedupeerden. Bij deze alvast hartelijk bedankt, jullie hebben me toch een aantal keren geholpen en ik denk dat jullie uiteindelijk vaak de reden waren dat er nog (een deel) terugbetaald werd. Mensen staan ten slotte niet graag bekend als oplichter op heel het internet.

Offline bartosy

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 04 mei 2017, 15:10:30 »
Beste OOI,

Erg jammer dat jullie stoppen maar ik begrijp dat alles een begin en een einde heeft. Ben zelf 2 x opgelicht en altijd dankbaar geweest voor een site zoals deze, die mensen beschermt  voor dat soort praktijken. Ik wil ik mijn dank uitspreken naar alle mods  en de vaste mensen hier die hier dagelijks komen om andere (en ook mezelf persoonlijk) bij te staan. Het was iets dat klein begon maar langzamerhand een begrip werd in de Nederlandse samenleving naar mate met name marktplaats een explosieve groei doormaakte en met dat de oplichtingen gestaag groeide. Vaak als je een topic bekijkt lees je dat mensen er niet in getrapt waren dankzij een vermelding hier. En is daarmee zeker veel leed bespaard gebleven.

Bedankt OOI !

Offline maccloud

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: 04 mei 2017, 15:56:10 »
@bartosy,

Namens OOI bedankt voor deze mooie woorden.

Offline Wingman

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2017, 20:45:47 »
Bij toeval kwam ik even kijken. Nou ja bij toeval, typte adres bewust in dus niet geheel toevallig  ;D
Ik moest even kijken of bepaald persoon bekend is hier.

Lees ik dat het forum en naar ik aanneem de stichting gaat stoppen.

Extreem veel respect voor moderators, admins en stichtingbestuur.
En natuurlijk de forumleden.

De tijd die jullie hier, naast jullie werk, in hebben gestoken is immens.

Blijft een gekke hobby  8)

Sterkte, de stilte na 1 juli gaat met de tijd wel over. Voor jullie het weten vraag je je af waar je de tijd ooit vandaan hebt gehaald.

Helden!! het gaat jullie goed.

We wachten de reunie af  ;D  ;D ;D ;D

Offline Old Shatterhand

• Vaste leden
  • Sr. Member
  • Chuck Berry C'est la vie You Never Can Tel
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2017, 21:03:57 »

We wachten de reunie af  ;D  ;D ;D ;D
Enig idee waar dit gaat plaats vinden ?

Offline Wingman

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2017, 22:02:54 »
Enig idee waar dit gaat plaats vinden ?

Als die komt heb ik wel een vermoeden.
Zal wel iets met een opkamer zijn  ::)

Offline Nova

• Sr. Member
  • *
  • Check altijd de verkoper via google!
« Reactie #10 Gepost op: 09 mei 2017, 14:14:05 »
Als die komt heb ik wel een vermoeden.
Zal wel iets met een opkamer zijn  ::)
Goed idee......

Ergens in 2020
Eens kijken naar de oprichtingsdatum.

FYI
Stichting heffen we niet op en domeinnamen blijven eigendom Stichting.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Offline Wingman

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 09 mei 2017, 19:54:19 »
Goed idee......

Ergens in 2020
Eens kijken naar de oprichtingsdatum.

FYI
Stichting heffen we niet op en domeinnamen blijven eigendom Stichting.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

april 2021 het 12,5 jarig bestaan van de stichting.   ;)

Offline Maurice de cantelaer

• Vaste leden
  • Jr. Member
« Reactie #12 Gepost op: 09 mei 2017, 21:22:57 »
Daar zal ik dan waarschijnlijk niet bij zijn..
vrij baan voor de boefjes, gefeliciteerd jullie hebben gewonnen , ik gOOI de handdoek !.

Offline martin778

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2017, 18:08:37 »
Het aantal internetoplichters stijgt als een gek en dan wordt dit forum gesloten?  :o
Met alle respect voor de mods hier maar dit verhaal raakt de kant noch wal.

Voor mijn gevoel zit het zo: de admins en de personen die financieel verantwoordelijk zijn voor de hosting van dit forum hebben het na al die jaren door dat er met de Nederlandse politie niet te werken valt en dat de politie helaas totaal geen moeite neemt voor bestrijding van internetoplichting en dat de mods beter hun tijd beter ergens anders aan kunnen besteden...

Al die geautomatiseerde meldpuntjes (en andere gefaalde ICT projecten van onze politie) zijn tijdverspilling, dat weet iedereen die meer dan een keer via internet is opgelicht en aangifte heeft gedaan.
Je vult al je gegevens etc. in en krijgt slechts een automatisch berichtje terug dat er onvoldoende aanknopingspunten of onvoldoende mankracht is om de zaak in behandeling te nemen, dat is alles.
En ook al, wonder boven wonder, de oplichter opgepakt wordt kunnen de slachtoffers alsnog naar hun geld fluiten omdat er, volgens de politie, niet van een kale kip geplukt kan worden en zit zo'n figuur in no time weer op vrije voeten via Marktplaats, Tweakers en andere advertentiesites de boel te besodemieteren.

Nog 3 weekjes te gaan en dan heeft een grof aantal oplichters niet eens meer katvangers nodig, de namen + rekeningnummers kun je straks toch niet meer Googelen en banken gaan onder geen voorwaarde NAW gegevens verstrekken aan particulieren.

Handig is dat  ;D

Online Taz

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • Hij die niet genoemd mag worden
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2017, 18:11:21 »
Heb jij een oplossing dan @ Martin ?

Wij doen hier alles volledig op vrijwillige basis en dat al ruim 10 jaar lang en sommige nog langer..

Overigens je verhaal raakt kant noch wal , wij zijn 1 van de platformen die meer dan wie dan ook contacten heeft met de politie , media ( undercover , tros opgelicht enz )

Maar gezien jouw bericht denk ik dat je het allemaal denkt te weten