Auteur Topic: E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)  (gelezen 8494 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jacky

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 28
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)
« Gepost op: 09 december 2016, 13:45:38 »
Dit lijkt mij Phishing maar kan ook een gevaar voor je computer betekenen!
Het lijkt me dus zaak sowieso de .exe bestand in dit onderstaande bericht NOOIT te openen!!!!

Afzender: s.janssen1984@telfort.nl
Onderwerp: 1992


"Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product


Geachte heer of mevrouw,


Op 02-10-2016 kocht ik bij u een product.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.
Met deze brief vraag ik u om een oplossing voor het probleem.
Wat is het probleem?


Het product functioneert niet goed.
Ik heb uw product normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs.


Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product.
Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen.


Wat verwacht ik van u?


www.ludwig2fan.de/files/pay_info.exe


Zoals hierboven staat, zijn er twee opties om het probleem op te lossen:


    het product kosteloos repareren; of
    een nieuw product geven.


Klikt u HIER:  www.ludwig2fan.de/files/pay_info.exe   om het desbetreffende artikel te bekijken (via de bijlage uploaden lukte niet i.v.m de grootte van het bestand)


Ik verzoek u vriendelijk om een oplossing binnen enkele dagen te vinden.
Biedt u geen oplossing?


Is kosteloos herstel of vervanging binnen enkele dagen niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden.
Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.


Uw reactie per e-mail/brief zie ik graag binnen twee weken tegemoet.


Met vriendelijke groeten,


H de Mannsfer"


Het opvallende aan deze email is dat hij wel is gestuurd naar een heleboel email adressen.

Offline Taz

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Berichten: 10.224
  • Hij die niet genoemd mag worden
Re: E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2016, 14:01:35 »
Is het mogelijk om de orginele header te plaatsen ? emailadressen van anderen en u zelf mag u verwijderen.
Gaat voornamelijk over de ipadressen die erin staan en email servers

Offline jacky

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 28
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Re: E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2016, 14:06:58 »
Misschien rare vraag maar hoe kan ik die vinden in deze email?

Offline jacky

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 28
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Re: E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2016, 14:16:05 »
Is dit de informatie die je nodig hebt?


Return-Path: <SRS0=FF7a10dX=XX=telfort.nl=s.janssen1984@srs.dds.nl>
Delivered-To: <rmensing@dds.nl>
Received: from mail2.dds.nl
   by mail2.dds.nl (Dovecot) with LMTP id ibITNp6ISVixxwAATvFnAA
   for <rm@dds.nl>; Thu, 08 Dec 2016 17:41:39 +0100
Received: from relay1.dds.nl (relay1.dds.nl [83.96.176.83])
   by mail2.dds.nl (Postfix) with ESMTP id DE4B5886FC
   for <rm@dds.nl>; Thu,  8 Dec 2016 17:41:39 +0100 (CET)
Received: from mx4.dds.nl (mx4.dds.nl [91.142.252.34])
   by relay1.dds.nl (Postfix) with ESMTP id 323F5C0A1E64
   for <rm@dds.nl>; Thu,  8 Dec 2016 17:41:40 +0100 (CET)
Received: from cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com (cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com [213.75.39.5])
   by mx4.dds.nl (Postfix) with ESMTP id 9B88C3C04D5
   for <rm@dds.nl>; Thu,  8 Dec 2016 17:41:33 +0100 (CET)
Received: from cpsps-ews22.kpnxchange.com ([10.94.84.188]) by cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
    Thu, 8 Dec 2016 17:39:34 +0100
X-Brand: /q/rzKX13g==
Received: from CPSMTPM-EML12.kpnxchange.com ([213.75.39.91]) by cpsps-ews22.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(8.5.9600.16384);
    Thu, 8 Dec 2016 17:39:34 +0100
Content-Type: multipart/mixed;
   boundary="----=_Part_20126_4106003.1481215174034"
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; d=telfort.nl; s=telfort01;
   c=relaxed/relaxed; t=1481215174;
   h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:content-type;
   bh=VjeOtnwJ2cdGGg3p2QJ7PJbQQDNX1uggbb9buYsimcg=;
   b=palgvQGGtRGQdTerL5e8ctKcuayyFcsmxWZlNkLp1nJmGjaUj3rQSjvALez7nP/0Lc4abe1ZHuu
   J7STvzEP4lbjXc1zSIFOKQnjrdsM8MA8jBEg38IvLKeC6jgYz0R87Jxo8GhziQ+5DQUWJr8gk6MBS
   yDs3DIMLDL/qXRrmgQQ=
Received: from cpxpres-msg12 ([10.94.114.45]) by CPSMTPM-EML12.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(7.5.7601.17514);
    Thu, 8 Dec 2016 17:39:34 +0100
Date: Thu, 8 Dec 2016 17:39:34 +0100 (CET)
From: "s.janssen1984@telfort.nl" <s.janssen1984@telfort.nl>
Reply-To: "s.janssen1984@telfort.nl" <s.janssen1984@telfort.nl>
To: p.roosjen@planet.nl, sahin1602@live.nl, aalderink.supermarkt@planet.nl,
   p.f.wormer@upcmail.nl, gmortier@home.nl, dennis_p@live.nl,
   anja.stol@online.nl, yvonnjohndelizer@tele2.nl,
   arno.loots@kpnmail.nl, mvdkleij@casema.nl, pompelmoentje@tiscali.nl,
   karim._b@live.nl, nl-p23@yahoo.com, benny@live.nl,
   gabyruiten@hotmail.nl, tomploeger1992@hotmail.nl, roel89@home.nl,
   bnierop@hetnet.nl, khalil@triphouserotterdam.nl, hakim4life@live.nl,
   dwatch@wanadoo.nl, h.amontage@hotmail.nl, rkappen@home.nl,
   patrick.stroucken@home.nl, ofbodenstaff@hetnet.nl, john11@xs4all.nl,
   f2hkornetbarneveld@hetnet.nl, lovelotje@live.nl,
   info@djseductable.nl, mhl.willik@casema.nl, Tirzy-@live.nl,
   carlaenhenk@hetnet.nl, love_creol@live.nl, hvandebosch@home.nl,
   hbb8088080@live.nl, cverton@tele2.nl, elena-nl@gmx.de,
   real-bambi@live.nl, sjpek47@live.nl, berber@ziggo.nl,
   melody.gunar.spidy1@live.nl, kara_kizim@live.nl,
   margareth15082005@live.nl, andre.speksnijder@kpnmail.nl,
   rmensing@dds.nl, onkmaas@planet.nl, johnmirjam@tiscali.nl,
   brabantkleren@home.nl, cvancoolwijk@telfort.nl, seek@live.nl,
   NL.Kalema@epost.de, andabow@kpnmail.nl, hendrikoettwenthe@hotmail.nl,
   k-nl@gmx.de, nick_21@live.nl, andersluis@live.nl, draai304@planet.nl,
   ww@hetnet.nl, manjavisser@home.nl, m.van.nierop@oss.nl,
   sandinyo@live.nl, b.laman@wanadoo.nl, ingridajsmeets@planet.nl,
   i.j.moonen@ziggo.nl, jordy.afca1989@live.nl, nickmeister@live.nl,
   jwillemsen1@chello.nl, icl@tiscali.nl, j.prins4@chello.nl,
   wupkeraatjes@live.nl, gnk@ziggo.nl, johnduijs@zonnet.nl,
   tim.weijermars-new@live.nl, janloveijsselmeervogels@live.nl,
   marjonbouma@online.nl, johnneke@zonnet.nl,
   johnennancy.lamers@chello.nl, martijnvangemerden@tiscali.nl,
   evjohn@paindesign.nl, htonkens@hetnet.nl, johngijsen@wanadoo.nl,
   j.colder@hccnet.nl, sanjogta@live.nl, johnoostland@quicknet.nl
Message-ID: <21688139.20127.1481215174079.JavaMail.defaultUser@defaultHost>
Subject: 1992
MIME-Version: 1.0
Importance: 3 (Normal)
X-Priority: 3 (Normal)
X-Client-IP: IPv4[185.49.70.131] Epoch[1481215174034]
X-OriginalArrivalTime: 08 Dec 2016 16:39:34.0094 (UTC) FILETIME=[A81F3EE0:01D25171]
X-RcptDomain: dds.nl
X-Virus-Scanned: clamav-milter 0.99.2 at mx4
X-Virus-Status: Clean
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Status: No, score=2.1 required=7.0 tests=BAYES_99=1.9,BAYES_999=0.2,
   DKIM_SIGNED=0.1,DKIM_VALID=-0.1,DKIM_VALID_AU=-0.1,HTML_MESSAGE=0.1,
   RCVD_IN_DNSWL_NONE=-0.0001 autolearn=no version=3.3.1
X-Spam-Report:
   * -0.0 RCVD_IN_DNSWL_NONE RBL: Sender listed at http://www.dnswl.org/, no
   *      trust
   *      [213.75.39.5 listed in list.dnswl.org]
   *  1.9 BAYES_99 BODY: Bayes spam probability is 99 to 100%
   *      [score: 1.0000]
   *  0.2 BAYES_999 BODY: Bayes spam probability is 99.9 to 100%
   *      [score: 1.0000]
   *  0.1 HTML_MESSAGE BODY: HTML included in message
   * -0.1 DKIM_VALID_AU Message has a valid DKIM or DK signature from author's
   *       domain
   * -0.1 DKIM_VALID Message has at least one valid DKIM or DK signature
   *  0.1 DKIM_SIGNED Message has a DKIM or DK signature, not necessarily
   *      valid
X-Spam-Level: **
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.3.1 (2010-03-16) on mx4.dds.nl

------=_Part_20126_4106003.1481215174034
Content-Type: multipart/alternative;
   boundary="----=_Part_20125_11010697.1481215174034"

------=_Part_20125_11010697.1481215174034
Content-Type: text/plain;charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 7bit

Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
Geachte heer of mevrouw,
Op 02-10-2016 kocht ik bij u een product.
Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.
Met deze brief vraag ik u om een oplossing voor het probleem.
Wat is het probleem?
Het product functioneert niet goed.
Ik heb uw product normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs.
Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product.
Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen.
Wat verwacht ik van u?
www.ludwig2fan.de/files/pay_info.exe
Zoals hierboven staat, zijn er twee opties om het probleem op te lossen:
    het product kosteloos repareren; of
    een nieuw product geven.
Klikt u HIER:  www.ludwig2fan.de/files/pay_info.exe   om het desbetreffende artikel te bekijken (via de bijlage uploaden lukte niet i.v.m de grootte van het bestand)
Ik verzoek u vriendelijk om een oplossing binnen enkele dagen te vinden.
Biedt u geen oplossing?
Is kosteloos herstel of vervanging binnen enkele dagen niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden.
Ik geef u het product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.
Uw reactie per e-mail/brief zie ik graag binnen twee weken tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
H de Mannsfer
------=_Part_20125_11010697.1481215174034
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

<div>Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product</div><div><b=
r></div><div>Geachte heer of mevrouw,</div><div><br></div><div>Op 02-10-201=
6 kocht ik bij u een product.&nbsp;</div><div>Helaas voldoet het product ni=
et aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben.&nbsp;</div><div>Met deze b=
rief vraag ik u om een oplossing voor het probleem.</div><div>Wat is het pr=
obleem?</div><div><br></div><div>Het product functioneert niet goed.&nbsp;<=
/div><div>Ik heb uw product normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze =
problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aansch=
afprijs.</div><div><br></div><div>Volgens de wet heb ik recht op een deugde=
lijk product.&nbsp;</div><div>Als het product een gebrek heeft, is de verko=
per verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te r=
epareren of te vervangen.&nbsp;</div><div><br></div><div>Wat verwacht ik va=
n u?</div><div><br></div><div>www.ludwig2fan.de/files/pay_info.exe</div><di=
v><br></div><div>Zoals hierboven staat, zijn er twee opties om het probleem=
 op te lossen:</div><div><br></div><div>&nbsp; &nbsp; het product kosteloos=
 repareren; of</div><div>&nbsp; &nbsp; een nieuw product geven.</div><div><=
br></div><div>Klikt u HIER: &nbsp;www.ludwig2fan.de/files/pay_info.exe &nbs=
p; om het desbetreffende artikel te bekijken (via de bijlage uploaden lukte=
 niet i.v.m de grootte van het bestand)</div><div><br></div><div>Ik verzoek=
 u vriendelijk om een oplossing binnen enkele dagen te vinden.</div><div>Bi=
edt u geen oplossing?</div><div><br></div><div>Is kosteloos herstel of verv=
anging binnen enkele dagen niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik h=
et recht om de koopovereenkomst te ontbinden.&nbsp;</div><div>Ik geef u het=
 product dan terug. En ik verwacht mijn aankoopbedrag dan zo spoedig mogeli=
jk terug te ontvangen.</div><div><br></div><div>Uw reactie per e-mail/brief=
 zie ik graag binnen twee weken tegemoet.</div><div><br></div><div>Met vrie=
ndelijke groeten,</div><div><br></div><div>H de Mannsfer</div>
------=_Part_20125_11010697.1481215174034--

------=_Part_20126_4106003.1481215174034--

Offline Taz

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Berichten: 10.224
  • Hij die niet genoemd mag worden
Re: E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)
« Reactie #4 Gepost op: 09 december 2016, 14:32:20 »
Jep dat is de header idd , Thnx   8)

Offline jacky

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 28
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Re: E-mail: Onderwerp: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product(??)
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2016, 14:56:58 »
ok top!

ik heb inmiddels de beheerder van de website: www.ludwig2fan.de ingelicht over de misbruik van hun website.