Auteur Topic: Onbetrouwbare buitenlandse motorverkoop via Nederlandse site  (gelezen 60547 keer)

Offline Rudy

• Newbie
  • *
  • Supporter OpgeletOpInternet.nl
Onbetrouwbare buitenlandse motorverkoop via Nederlandse site
« Gepost op: 22 september 2015, 17:45:11 »
ForumIDArtikelBedragBetaaldBankrekeningEmailadresZaZaZ Geldterug/opgelost
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .
. .. .. .. .. .. .. .. .

Advertenties:

Verkopersaccount:

06nummer/IP-adres:

Banknummer en aanvullende info:
DE37100100100689394115 geeft op 30-10-15 melding bij politie.nl

stephan.b.pfeifer@gmail.com  geeft op 30-10-15 melding bij politie.nl
christian.b.schaefer@gmail.com  geeft op 06-10-15 melding bij politie.nl
M.T.ger1971@gmail.com  geeft op 19-12-16 melding bij politie.nl
Wederhoor verstuurd:
30-10-15: stephan.b.pfeifer@gmail.com  [.] en  christian.b.schaefer@gmail.com[.]
13-01-16: hirvonenpetri69@gmail.com [.]
11-11-16: m.t.ger1971@gmail.com [.]
19-12-16: M.T.ger1971@gmail.com [.]
28-12-16: jens.t.kurschner@gmail.com [.]
12-01-17: jens.t.kurschner@gmail.com

Citaat
Inmiddels voor de 2e maal binnen 1 maand dat er iemand probeert mijn te koop staande motorfiets vanuit het buitenland te verkopen tegen een veel te lage prijs. Elke keer biedt hij de motor aan voor een extreem laag bedrag en met zo goed als de volledige tekst en foto's welke ik gebruik op diverse verkoopsites.
Hij vertelt elke keer dat hij een tijdje in Nederland heeft gewerkt en de motor in Nederland heeft gekocht.
Heeft problemen met de invoer in zijn land en verkoopt daarom de motor weer in Nederland, omdat deze nog een volledige Nederlandse status heeft, maar de motor staat wel in Duitsland zogenaamd (staat bij mij netjes in de garage met alles erbij).
Deze persoon gebruikt tot nu toe alleen de website www.speurders.nl (zijn advertentie is inmiddels op mijn verzoek verwijderd) om de motor aan te bieden en heeft zich inmiddels voorgedaan als Stephan Pfeifer uit München, Zahir uit Venlo en als Christian Schaefer (een Zwitser die momenteel ergens in België zou wonen).
E-mailadressen: stephan.b.pfeifer@gmail.com en christian.b.schaefer@gmail.com

Offline jac01

• Newbie
  • *
Re: Onbetrouwbare buitenlandse motorverkoop via Nederlandse site
« Reactie #46 Gepost op: 07 januari 2017, 17:57:08 »

Goede middag mensen,

Maar goed dat ik hier check... mijn bod is net geaccepteerd... Maar toen kwam het verhaal over dat de motor in München stond, dat Jens Kurschner (op basis van deze naam kom ik hier terecht) in NL had gewerkt maar nu weer in DU woonde. Ik vertrouwde het niet.

Ik snap echter niet waarom de naam hier al genoteerd staat maar bij de officiële instanties niet bekend is:
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html. Dat was de plek waar ik eerst controleerde op al zijn gegevens en dus dacht dat het wel goed zat. Maar vond gelukkig deze info en heb dus geen geld overgemaakt.

De advertentie staat hier:
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/bmw/bmw-r-1200-gs-adventure-324882622.html

Je kunt hiervan jammer genoeg volgens mij geen aangifte doen zolang je niet betaald hebt?

Dus wees gewaarschuwd!!!

Offline Cocosje

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #47 Gepost op: 09 januari 2017, 09:17:03 »
Citaat
Ik snap echter niet waarom de naam hier al genoteerd staat maar bij de officiële instanties niet bekend is:
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html. Dat was de plek waar ik eerst controleerde op al zijn gegevens en dus dacht dat het wel goed zat. Maar vond gelukkig deze info en heb dus geen geld overgemaakt.

@jac01 , welkom.
Er komt een postieve melding bij politie.nl als er meer dan 3 gedupeerden aangifte hebben gedaan.
Altijd Googlen voor je tot betaling overgaat...............

Offline jpaalv

• Newbie
  • *
« Reactie #48 Gepost op: 12 januari 2017, 12:39:46 »
Ik vertrouwde het al niet....ben blij dat ik na een paar dagen mailen geen zaken heb gedaan!

http://www.speurders.nl/overzicht/autos/nissan/nissan-qashqai-2-0-2wd-cvt-full-opties-99-424km-automaat-166320056.html?utm_content=adinfo&utm_source=notification&utm_medium=email&utm_campaign=adreaction_confirmation

verkoper mailt met jens.t.kurschner@gmail

Hallo,

De auto is in perfecte staat, geen motorproblemen. Heeft nederlandse borden en alle documenten en service boeken. Zie in de bijlage aan deze e-mail foto's.7 zitplaatsen
Ik keerde terug naar huis naar Duitsland een week geleden uit Nederland (Ik werkte in Nederland en ik kocht de auto daar). Ik ben duits, probeer ik om de auto te verkopen in Duitsland, maar hier de belastingen te registreren het is duur.
Nu is de auto is met mij in Duitsland.

De laatste prijs van de auto is 7.700,00 EUR

Als je echt geïnteresseerd bent om mijn auto te kopen, kunt u mij vertellen zo spoedig mogelijk, en zullen we een goede deal voor u en mij.

Dank u en ik hoop dat ik binnenkort van u te horen,

Jens Kürschner

Offline JohnnyRocket19

• Newbie
  • *
« Reactie #49 Gepost op: 09 maart 2017, 20:03:14 »
Ik ben in aug 2016 erin getrapt. Onder de naam van Michael Gerstenberger, hieronder ook bekend. Het bedrag is geen kattenpis, een paar maanden salaris van een gemiddeld inkomen.

Het is stom dat ik er ingetrapt ben en dat neem ik mezelf enorm kwalijk, maar het ergste is dat ik contact heb gehad met deze heer, zodat die zo getraceerd kan worden via zijn banknummer en dat de politie na aangifte en herhaaldelijk contact NIKS DOET, HELEMAAL NIKS.

Ik weet dat er nu een aantal aangiftes zijn gedaan over deze oplichter(s) en ga de lamme houding van de Politie via een artikel 12 van het Wetboek van Strafvordering aanvechten.

Online Taz

• Global Moderator
  • Sr. Member
  • Hij die niet genoemd mag worden
« Reactie #50 Gepost op: 09 maart 2017, 20:13:28 »
en ga de lamme houding van de Politie via een artikel 12 van het Wetboek van Strafvordering aanvechten.

Hoe dacht je dat te willen gaan doen ?
niets wijst erop dat het hier om een NL verkoop gaat, men geeft aan in het buitenland te wonen, maakt gebruikt van buitenlandse mailadressen, hebben buitenlandse bankrekeningen en verder buiten de NL adv tekst geen enkele link met NL.
U had geen vraagtekens toen u de "koop" sloot en een buitenlands rekeningnummer kreeg voor overboeking en het verhaaltje dat men in het buitenland woonde ?
U koopt  een voertuig zonder bezichtiging ?! wat uiteraard nooit verstandig wordt.

U epistel over "de lamme houding van de politie " raakt kant noch wal , de naieve houding van u als koper zou u beter bij kunnen stellen

Offline maccloud

• Global Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #51 Gepost op: 09 maart 2017, 20:18:20 »
Welkom @JohnnyRocket19,
Wil je onderstaande gegevens even op het topic zetten? (Tip: klik hier rechtsboven in mijn bericht op ‘citaat’ en zet de antwoorden erachter!)

Ik heb het volgende gekocht:
Het bedrag, dat ik heb overgemaakt: €
Ik heb betaald op (datum):
Ik heb het bedrag overgemaakt op bankrekening:
Mijn verkoper gebruikte het volgende (marktplaats-)e-mailadres: 
Mijn verkoper gebruikte het volgende 06-nummer:
Mijn verkoper mailde vanaf IP-adres:
Ik heb zelf een gezocht advertentie geplaatst: Ja/Nee
Zo nee: De link naar de advertentie of webshop is:
(Als de advertentie al verwijderd is, staat de link onderin de eerste mail van de verkoper. Klik op 'Bekijk de advertentie')
Mijn verkoper gebruikte de volgende naam:
Mijn verkoper gaf de volgende woonplaats op:
(Let op: Straat en huisnummer mogen niet op het forum worden geplaatst)
Ik heb het geld overgemaakt vanaf een rekening bij de (naam eigen bank):
Ik heb al aangifte overwogen. Ja/Nee
Aangiftenummer van politie.nl (Nederland/België) of van lokale politiebureau (België):

Offline JohnnyRocket19

• Newbie
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 10 maart 2017, 13:09:59 »
Als er op mijn eerste post waarin ik aangeef zelf het stomste ben geweest zo agressief behandeld wordt door notabene een moderator, ben ik hier weg. Doei!